Strefa Dziecka

ul. Staszica 20/2

+48 663 983 314

strefadziecka.si@gmail.com

Terapie

Terapia Integracji sensorycznej

Kiedy mózg w sposób nieprawidłowy kieruje zachowaniem człowieka, ponieważ błędnie przetwarza impulsy sensoryczne możemy mówić o zaburzeniach z zakresu integracji sensorycznej. Najlepiej opisała to twórczyni metody Dr A. Jean Ayres porównując dysfunkcję integracji sensorycznej dla mózgu do tego czym jest niestrawność dla układu pokarmowego.

Objawy, które mogą pojawić się u dzieci:

  • Problemy z nauką,
  • Nadreaktywność – dziecko jest właściwie cały czas w ruchu, biega zamiast chodzić, jest rozkojarzone,
  • Dziecko które wybiera towarzystwo dzieci młodszych – bo nie mogą mu zagrozić lub starszych, które go zrozumieją i zaakceptują,
  • Opóźniony rozwój mowy
  • Zbyt szybki rozwój motoryczny ( tak, to te dzieci o których często słyszymy jak dumni rodzice mówią „ Ma 10 miesięcy i już biega !” )
  • Dzieci o których słyszymy, że potrafią przewrócić się na prostej drodze…..te którym, zawsze coś musi wypaść z rąk ,
  • Dzieci z nadwrażliwością słuchową,
  • Dzieci od których usłyszymy, że ubrania bolą, którym dopasowanie nowych butów spędza Ci sen z powiek…
  • Odwracanie liter, problem z nauką czytania i pisania,
  • Trudność z opanowaniem jazdy na rowerze, wiązania butów,
  • Problemy z jedzeniem, wybiórczością pokarmowa,
  • Choroba lokomocyjna.

 

To tylko niektóre z objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości zapraszamy na diagnozę wykonywaną według najnowszych polskich standaryzowanych testów SI Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej

Diagnoza si poznań
terapia logopedyczna poznań Image by drobotdean on Freepik

Terapia logopedyczna

Proponujemy zajęcia logopedyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami artykulacji i wszelkimi trudnościami związanymi z komunikacją. Zajęcia prowadzone są w ruchu z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej.

Trening Umiejętności Społecznych

Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania w sytuacjach społecznych poprzez zmianę zachowań trudnych na akceptowane. Trening skierowany jest do  dzieci które mają problem z nieśmiałością, agresją, trudności z nawiązywaniem relacji z rówieśnikami, adaptacją do nowych sytuacji.

Potencjalne korzyści:

  • nauka rozpoznawania i nazywania swoich emocji i potrzeb.
  • poznanie metod radzenia sobie z trudnymi emocjami.
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.
  • wykształcenie umiejętności rozwiązywania konfliktów.
  • doświadczenie sukcesu w relacji z rówieśnikami.
trening uważności żabki Poznań
tus poznań

Trening Uważności Żabki

CZYM JEST UWAŻNOŚĆ/MINDFULNESS? Zdolność każdej osoby i dziecka być uważnym w sposób szczególny: bycie świadomym i obecnym w przyjazny sposób, w każdym momencie, bez oceniania, ze świadomością pojawiającej się chęci do reakcji.

Zarówno dorośli, jak i dzieci są obecnie bezustannie bombardowani różnego rodzaju bodźcami. Tyle się dzieje! By sobie z tym poradzić, potrzebujemy umieć się relaksować i wyciszyć umysł. Dobrze też wiedzieć, jak sobie radzić z różnymi emocjami, przyjemnymi i nieprzyjemnymi, nie dając się im porwać ani ich nie ignorując. To pozwala obniżyć poziom stresu, który pojawia się automatycznie w takich sytuacjach, a zwiększa pewność siebie i poczucie szczęścia.

O kursie

Podczas ośmio tygodniowego kursu dzieci uczą się, jak być uważnymi i skoncentrowanymi. Półgodzinne zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Podczas reszty roku wystarczają regularne pięciominutowe ćwiczenia.

EFEKTY – POTENCJALNE KORZYŚCI

  • Wzrost koncentracji uwagi, zmniejszenie ilości zachowań impulsywnych.
  • Zmniejszenie liczby negatywnych myśli i wybuchów złości.
  • Zwiększenie poziomu odprężenia, wyciszenie i poprawa snu.
  • Zmniejszenie poziomu lęku i stanów obniżonego nastroju.
  • Wzrost szacunku i życzliwości wobec samego siebie oraz innych osób, większa pewność siebie.
  • Zmniejszenie ilości zachowań spowodowanych stresem oraz reakcjami na zachowania innych.

Terapia psychologiczna

Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach jest formą krótkoterminowego wsparcia psychologicznego kierowaną do dzieci od 12 roku życia, nastolatków i dorosłych. Podejście to skierowane jest do osób, które nie potrzebują długotrwałej analizy przeszłości, lecz zależy im na skupieniu się na obecnej sytuacji problemowej.

terapia logopedyczna poznań
integracja sensoryczna poznań Image by drobotdean on Freepik

Zajęcia z Fizjoterapeutą

Zajęcia są dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestników i mają na celu wzrost świadomości własnego ciała, poprawę koordynacji ruchowej, profilaktykę wadpostawy, ogólne usprawnienie psychoruchowe uczestników.

Zajęcia prowadzone są przez fizjoterapeutę i dedykowane dzieciom w wieku 4-9 lat.

Celem zajęć jest dostarczenie dzieciom pozytywnych doświadczeń ruchowych w oparciu o zabawowe formy ćwiczeń z rodzicem, rodzeństwem.

Konsultacje online

W odpowiedzi na Państwa potrzeby istnieje także możliwość umawiania konsultacji online.

neurologopeda poznań Image by mdjaff on Freepik
Obraz autorstwa drobotdean na Freepik

Terapia INPP

Terapia oparta na stymulacji i hamowaniu odruchów jest terapią najbardziej bazowych
umiejętności motorycznych dziecka, które przekładają się na dojrzewanie całego układu nerwowego i odzwierciedlają jego przebieg.