Kiedy mózg w sposób nieprawidłowy kieruje zachowaniem człowieka, ponieważ błędnie przetwarza impulsy sensoryczne możemy mówić o zaburzeniach z zakresu integracji sensorycznej. Najlepiej opisała to twórczyni metody Dr A. Jean Ayres porównując dysfunkcję integracji sensorycznej dla mózgu do tego czym jest niestrawność dla układu pokarmowego.
Objawy, które mogą pojawić się u dzieci:
To tylko niektóre z objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości zapraszamy na diagnozę wykonywaną według najnowszych polskich standaryzowanych testów SI Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej
Proponujemy zajęcia logopedyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami artykulacji i wszelkimi trudnościami związanymi z komunikacją. Zajęcia prowadzone są w ruchu z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej.
Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania w sytuacjach społecznych poprzez zmianę zachowań trudnych na akceptowane. Trening skierowany jest do dzieci które mają problem z nieśmiałością, agresją, trudności z nawiązywaniem relacji z rówieśnikami, adaptacją do nowych sytuacji.
Potencjalne korzyści:
CZYM JEST UWAŻNOŚĆ/MINDFULNESS? Zdolność każdej osoby i dziecka być uważnym w sposób szczególny: bycie świadomym i obecnym w przyjazny sposób, w każdym momencie, bez oceniania, ze świadomością pojawiającej się chęci do reakcji.
Zarówno dorośli, jak i dzieci są obecnie bezustannie bombardowani różnego rodzaju bodźcami. Tyle się dzieje! By sobie z tym poradzić, potrzebujemy umieć się relaksować i wyciszyć umysł. Dobrze też wiedzieć, jak sobie radzić z różnymi emocjami, przyjemnymi i nieprzyjemnymi, nie dając się im porwać ani ich nie ignorując. To pozwala obniżyć poziom stresu, który pojawia się automatycznie w takich sytuacjach, a zwiększa pewność siebie i poczucie szczęścia.
O kursie
Podczas ośmio tygodniowego kursu dzieci uczą się, jak być uważnymi i skoncentrowanymi. Półgodzinne zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Podczas reszty roku wystarczają regularne pięciominutowe ćwiczenia.
EFEKTY – POTENCJALNE KORZYŚCI
Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach jest formą krótkoterminowego wsparcia psychologicznego kierowaną do dzieci od 12 roku życia, nastolatków i dorosłych. Podejście to skierowane jest do osób, które nie potrzebują długotrwałej analizy przeszłości, lecz zależy im na skupieniu się na obecnej sytuacji problemowej.
Zajęcia są dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestników i mają na celu wzrost świadomości własnego ciała, poprawę koordynacji ruchowej, profilaktykę wadpostawy, ogólne usprawnienie psychoruchowe uczestników.
Zajęcia prowadzone są przez fizjoterapeutę i dedykowane dzieciom w wieku 4-9 lat.
Celem zajęć jest dostarczenie dzieciom pozytywnych doświadczeń ruchowych w oparciu o zabawowe formy ćwiczeń z rodzicem, rodzeństwem.
W odpowiedzi na Państwa potrzeby istnieje także możliwość umawiania konsultacji online.
Terapia oparta na stymulacji i hamowaniu odruchów jest terapią najbardziej bazowych
umiejętności motorycznych dziecka, które przekładają się na dojrzewanie całego układu nerwowego i odzwierciedlają jego przebieg.